قلبمان به درد آمد آن هنگام که خبر قطع شدن دست امیر حمزه ۷ ساله توسط گاندو را شنیدیم و هنوز از شوک این خبر بیرون نیامده بودیم که خبر ناگوار دیگری به گوشمان رسید؛ دختر بچه‌ی ۸ ساله ساکن جکیگور در رودخانه‌ی سرباز غرق شد!

اطلاعات تکمیلی بعدی نشان می‌داد که امیرحمزه ۷ ساله اهل روستای هوت گت، برای برداشتن آب به نزدیکی برکه رفته بود که مورد حمله‌ی تمساح قرار می‌گیرد و دست چپش را از دست می‌دهد.

زینب ۸ ساله هم فردای همان روز مانند امیر حمزه به قصد بردن آب به طرف رودخانه می‌رود و دیگر به خانه باز نمی‌گردد. اهالی جکیگور می‌گویند حدود یک هفته است که به علت بارندگی آب لوله کشی قطع شده و اهالی به اجبار از آب غیر قابل شرب رودخانه‌ی سرباز برای پخت و پز، بهداشت و غیره استفاده می‌کنند.

متأسفانه این تنها باری نیست که کودکان معصوم بلوچستان قربانی این شرایط نابسامان و نبود حداقل امکانات زندگی می‌شوند. سال ۱۳۸۲ برای اولین بار حمله گاندو به یک کودک ۱۲ساله در شهرستان راسک خبرساز شد. سال ۱۳۹۵ نیز یک کودک ۱۰ ساله مورد حمله گاندو قرار گرفت. سال پیش هم دختری ۱۰ ساله، اهل روستای مولاآباد کشاری از توابع شهرستان سرباز بر اثر حمله گاندو دست خود را از دست داد.

اگر این شرایط مدیریت نشود طعمه‌ی بعدی چه کسی خواهد بود. براستی چند قربانی دیگر لازم است تا شبکه‌ی آبرسانی تکمیل و سیستم لوله کشی ترمیم شود؟ !