جشن کتاب با حضور نوجوانان مهر و ماه برگزار شد

یکی از پروژه‌های مهروماه تشکیل گروه نقد کتاب است که چهارمین سالی است که این پروژه با همکاری دو انجمن دیگر در حال اجرا است. اعضای این گروه که نوجوانان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستند هرسال با کمک مربی خود که خانم رنجبر از نویسندگان برجسته نوجوانان هستند بین ۶۰-۵۰ کتاب میخوانند و در انتها نوجوانان هرسه انجمن در جشنواره کتاب مهر به داوری کتابها و نویسندگان و مترجمین مینشینند .
در طی یکسال در جلسات هفتگی نقد کتاب و اصول ان را می آموزند. این دختران نوجوان حالا برای خودشان صاحب فکر و اندیشه شده اند و منتهایی مینویسند که نشان از رشد فکری و ذهنی شان دارد. امروز دوشنبه صبح برنامه ی اهدای جوایز مهرکتاب با حضور دختران نوجوان هر سه انجمن مهرطاها- مهروماه و پرنده درخت کوچک از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار شد. هدف این جشنواره ترویج و دعوت به کتاب‌خوانی و همچنین نشان دادن توانایی و استعداد نوجوانان تحت پوشش هستند که به مرحله ی داوری رسیده‌اند. هرساله بیشترین داوران برای موسسه مهروماه است. این برنامه هفتمین سال برگزاری‌اش است که موسسه مهرطاها آغازگر آن بوده‌است و سپس بعد از دوسال موسسه مهروماه و به تازگی دو سال است که انجمن پرنده درخت کوچک به آن پیوسته است.

در مراسم امروز ابتدا معرفی انجمن‌ها از طریق اجرای هر یک از نماینده‌های موسسه صورت گرفت و سپس در جهت تکمیل آن کلیپی در قالب معرفی موسسه مذکور نمایش داده شد. سپس در جهت فعالیت فرعی دو موسسه مهرطاها و مهر و ماه از نوجوانان و کودکان تحت پوشش خود دعوت به اجرای موسیقی کردند که بسیار زیبا و دلنشین بود.
سپس بعد از برگزاری این اجراهای زیبا وارد هدف اصلی جشنواره یعنی نقد کتاب توسط نوجوانان شدیم .
ابتدا نقد کتاب «جنگی که نجاتم داد» به نویسندگی کیمبرلیی بر و بیکر بردلی میباشد که توسط نوجوانان تحت پوشش مهروماه نقد شد و سپس بعد از نقد کامل و خوب نوجوانان خلاق از مترجم این کتاب دعوت به عمل امده و تقدیر و تشکر کردند .
پس از موسسه مهروماه نوجوانان موسسه مهرطاها با مطالعه کتاب رویای دونده نقد بسیار خوب از این کتاب ارائه دادند و سپس طبق روند گذشته دعوت از مترجم این کتاب و تقدیر و تشکر از ایشان در جهت تکمیل کار اتفاق افتاد .
و در نهایت اخرین موسسه یعنی موسسه پرنده درخت کوچک با نقد بسیار جالب و خوب کتاب چهار جلدی بچه محل نقاش ها و تقدیر از نویسنده محترم ان اقای محمدرضا مرزوقی جلسه ی نقد پایان گرفت .
پس از ان از نوجوانان خوش ذوق هر سه موسسه با دادن لوح تقدیر و تشویق آنها به کتاب‌خوانی بیشتر جشنواره پایان گرفت.
در این جشنواره نویسندگان و مترجمان خوب کشورمان به همراه عده ای از کتابخوان‌های خوش ذوق هر سه موسسه حضور داشتند تا جشنواره در کنار این کودکان و نوجوانان تحت پوشش و خلاق حس و حال بهتری داشته باشد.