وقتی مددکاران‌ اجتماعی مهروماه از پا نمی‌شینند.

در راستای اطلاع‌رسانی درباره‌ی پیشگیری از بیماری کرونا در میان اهالی محل، مددکاران مهروماه آستین همت بالا زدند تا آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها بدهند. با توجه به محدودیت‌هایی که خانواده‌ها در تأمین مواد صدعفدنی کنند دارند، در بین آن‌ها لوازم بهداشتی‌ای که دسترسی بیشتری به آن‌ها وجود دارد مثل وایتکس، صابون مایع ،پودر لباسشویی و … بین خانواده‌ها توزیع شد تا بتوانند با همین امکانات محدود نکات بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کنند.

هر روز ، از طرف کمیته‌ی مددکاری اجتماعی با خانواده ها تماس گرفته و در این تماس‌ها وضعیت سلامت خانواده چک می شود ،موارد بهداشتی آموزش داده شده و همچنین پیگیری تحصیلی کودکان صورت می گیرد و همچنین برنامه‌ی آموزشی شبکه‌ی اموزش به اطلاع خانواده‌ها رسانده می شود.

در تماس هایی که تا کنون برقرار شده ،خوشبختانه موردی از ابتلا به کرونا اعلام نشده و تنها چند مورد سرماخوردگی بوده که به پزشک مراجعه کرده اند، و یک مورد مشکوک بوده که برای پیگیری به پزشک ارجاع داده شدند.

در راستای آموزش بهداشت به کودکان پیش‌دبستانی و بازمانده از تحصیل از طریق مادران آن‌ها، گروه‌هایی در فضای مجازی تشکیل شده و همچنین آموزش در راستای بهداشت گروه مادران تشکیل شده و آموزش‌های مربوط از طریق این گروه‌ها به اطلاع مادران می‌رسد.

این کمک ها و اطلاع رسانی تا سه مرحله دیگر ادامه پیدا کرد.